Kolejne zmiany organizacyjne w MOPR

2020-03-19 10:04
W Biurach Obsługi Interesanta w naszych Działach i Ośrodkach pojawiły się urny do pozostawiania dokumentów. Podopieczni pozostawiają w nich swoje podania oraz wnioski, które następnie rozpatrywane przez pracowników. Klienci są informowani o postępowaniu w swojej sprawie drogą telefoniczną. W ośrodkach w godzinach 8-10 przyjmowane są tylko osoby po wcześniejszym umówieniu się z pracownikiem.


Podobnie jak w przypadku Biur Obsługi skrócone zostały godziny otwarcia kas MOPR. Obecnie funkcjonują one w wybrane dni w godzinach 10-12. Zdecydowana większość klientów korzysta z wypłaty świadczeń na konta osobiste lub z możliwości odbioru pieniędzy w okienkach bakowych.

Część klientów korzysta jednak z odbioru świadczeń w kasie z uwagi na brak konta osobistego. Informacje na temat terminów otwarcia kas osoby te otrzymują indywidualnie.


Zgodnie z zaleceniami pracownicy terenowi ograniczają do niezbędnego minimum wizyty w środowiskach. Przede wszystkim kontaktujemy się z osobami korzystającymi ze wsparcia telefonicznie. Pracownicy udają się tylko do mieszkań osób starszych, nieporuszających się samodzielnie gdy jest np. konieczność przyznania zasiłku na zakup niezbędnych leków. Usługi opiekuńcze są realizowane zgodnie z wcześniejszymi założeniami.


Dostarczanie żywności do osób objętych kwarantanną


Otrzymujemy już pierwsze sygnały od służb mundurowych nadzorujących osoby poddanie kwarantannie domowej o konieczności dostarczenia żywności do mieszkań. Po otrzymaniu sygnału od służb pracownicy ośrodka kontaktują się z rodziną telefonicznie i dowiadują się jakie są potrzeby. Zgodnie z zaleceniami Wojewody organizacje pozarządowe wyraziły gotowość do przygotowania paczek z podstawowymi produktami żywnościowymi. Gotowe paczki są dostarczane osobom objętym kwarantanną pod wskazany adres przez służby. Dotychczas jedna rodzina objęta kwarantanną zgłosiła taką potrzebę.

Wsparcie psychologiczne dla mieszkańców


Telefoniczna pomoc specjalistów uruchomiona została również w Środowiskowych Domach Samopomocy. W szczególności jest ona adresowana do osób nie wychodzących z domu (seniorów czy osób poddanych kwarantannie). Mieszkańcy miasta mogą dzwonić pod specjalne numeru telefonów, w dniach od poniedziałku do piątku we wskazanych godzinach aby porozmawiać z wybranymi specjalistami:

Specjalista

Numer telefonu

Godziny dyżurów

Terapeuta ds. uzależnień

732 684 448

16:00 - 20:00

Terapeuta

732 684 421

8:00 - 13:00

Terapeuta

732 684 067

8:00 - 13:00

Psycholog

732 684 062

9:00 - 15:00

Psycholog

732 684 446

12:00 - 18:00

Psycholog

732 684 088

14:00 - 20:00

Specjalista pracy socjalnej

791 411 633

8:00 - 13.00

Terapeuta

791 934 198

12:00 -15.00




Zachęcamy do śledzenia strony internetowej Ośrodka oraz portalu https://wiadomosci.szczecin.eu/koronawirus, gdzie pojawiają się najnowsze informacje dotyczące funkcjonowania miejskich jednostek.