Strona główna | Mapa serwisu | Kontakt
Tu jesteś: Strona główna > Dofinansowanie do przedmiotu ortopedycznego i środka pomocniczego

Elektroniczny Urząd Podawczy

Jak załatwić sprawę w MOPR?

Ochrona Danych Osobowych

Aktywna Integracja w Szczecinie

Kreator bezpieczeństwa

Aktywny Samorząd€ - program dla osób niepełnosprawnych

Program Pomoc państwa w zakresie dożywiania

Centrum Wolontariatu "VOLONTARIUS"

Newsletter

Jeżeli chcą Państwo otrzymywać najświeższe informacje ze strony MOPR Szczecin prosimy o podanie adresu e-mail.
Biuletyn Informacji Publicznej

Dofinansowanie do przedmiotu ortopedycznego i środka pomocniczego

Dofinansowanie do przedmiotu ortopedycznego i środka pomocniczego


O co możesz się starać?


Aparaty słuchowe, wózki inwalidzkie, obuwie ortopedyczne, protezy, pieluchomajtki, cewniki, peruki, materace przeciwodleżynowe, itp. - każdy sprzęt, na który dostaniesz limit z NFZ.

Jakie dokumenty są potrzebne do załatwienia sprawy:


• wypełniony druk wniosku;
• oryginał orzeczenia o niepełnosprawności (grupa inwalidzka);
• dowód osobisty;
• jak masz pełnomocnika to trzeba pokazać postanowienie sądu albo pełnomocnictwo notarialne i jego dowód osobisty;
• zlecenie z Narodowego Funduszu Zdrowia ( NFZ) z przyznanym limitem. Kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem;
• faktura VAT, na której musi być napisane ile kosztuje przedmiot ortopedyczny albo środek pomocniczy, ile zapłaci NFZ i ile zapłacisz Ty, jako Wnioskodawca.

Czy obowiązuje warunek wysokości dochodu?


Tak obowiązuje. We wniosku wpisujesz przeciętny miesięczny dochód. Zobacz, jak go obliczyć:

Przykład 1: Jeżeli mieszkasz sam, to składasz wniosek w kwietniu i obliczasz, jaki miałeś dochód w styczniu, lutym i marcu. Potem dzielisz przez trzy. To będzie Twój przeciętny miesięczny dochód i wpisujesz go do wniosku.

Przykład 2: Mieszkasz z żoną i z dzieckiem, składasz wniosek w czerwcu, obliczasz, jaki mieliście wszyscy dochód w marcu, kwietniu i maju, dzielisz na trzy miesiące, a potem jeszcze raz dzielisz na 3 osoby. Wychodzi Ci przeciętny miesięczny dochód na osobę i wpisujesz go do wniosku.

Jeżeli mieszkasz z rodziną to Twój przeciętny miesięczny dochód nie może przekraczać 50% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia na osobę. Jeżeli mieszkasz sam to Twój przeciętny miesięczny dochód nie może przekroczyć 65% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia. Przeciętne miesięczne wynagrodzenie jest podawane przez Główny Urząd Statystyczny raz na kwartał (trzy miesiące) i zmienia się w ciągu roku.

Jak załatwić zlecenie z Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ)?


Twój lekarz rodzinny napisze dla Ciebie skierowanie do lekarza specjalisty. Potem idziesz do lekarza specjalisty i jeżeli specjalista uzna, że Ty musisz korzystać z przedmiotu ortopedycznego albo środka pomocniczego to da na Twoje nazwisko "zlecenie na zaopatrzenie w wyrób medyczny, który jest przedmiotem ortopedycznym lub środkiem pomocniczym".
Dalej ze zleceniem idziesz do Narodowego Funduszu Zdrowia na ulicę Arkońską 45 i tam je sprawdzą i potwierdzą. Może również zanieść inna osoba albo wysłać zlecenie pocztą.

Jak załatwić fakturę ze sklepu?


Jeżeli kupiłeś przedmiot wcześniej niż złożyłeś wniosek to masz fakturę w domu, a jeżeli jeszcze nie kupiłeś przedmiotu ortopedycznego albo środka pomocniczego to idź do sklepu i sprzedawca da Tobie fakturę pro-forma albo ofertę cenową, gdzie musi być napisane ile kosztuje przedmiot, ile zapłaci NFZ i ile zapłacisz Ty, jako Wnioskodawca.

Gdzie dalej załatwiasz sprawę dofinansowania?


Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Szczecinie, ul. Abramowskiego 19, pokój nr 4 w godzinach: poniedziałek 7.30 - 15.30, wtorek, środa i czwartek 10.00 - 14.00.

Jakie druki musisz wypełnić i gdzie je znajdziesz?


Wypełniasz "Wniosek o dofinansowanie przedmiotu ortopedycznego/środka pomocniczego". Wniosek otrzymasz w pokoju nr 4 w Dziale Pomocy Osobom Niepełnosprawnym przy ul. Abramowskiego 19 albo można wydrukować z Internetu na stronie www.mopr.szczecin.pl.

Kto może udzielić pomocy przy wypełnianiu druków?


Wniosek wypełniasz sam. Jeżeli masz pytania lub wątpliwości to pomoc można otrzymać w Dziale Pomocy Osobom Niepełnosprawnym przy ul. Abramowskiego 19 w pokoju nr 4.
Kolejne kroki - co dalej masz załatwić w Urzędzie:
Wniosek składasz osobiście w Dziale Pomocy Osobom Niepełnosprawnym przy ulicy Abramowskiego 19, w pokoju nr 4. Jeżeli nie możesz przyjść osobiście, to możesz poprosić na przykład żonę, męża, mamę, tatę.

Jak długo czekasz na załatwienie sprawy?


Na załatwienie sprawy czekasz, kiedy Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie otrzyma pieniądze z PFRON (koniec marca albo początek kwietnia). Jak szybciej złożysz wniosek tym większa możliwość na dofinansowanie i szybsze załatwienie sprawy. Wnioski realizujemy aż skończą się pieniądze.

Jaki dokument - odpowiedź otrzymasz?


Dostaniesz informację czy dostałeś dofinansowanie albo nie.

Co dalej masz zrobić, jeżeli dostałeś dofinansowanie:


Jeżeli kupiłeś sprzęt wcześniej niż złożyłeś wniosek to dostaniesz pocztą z MOPR pismo "informację o przyznaniu dofinansowania". Pieniądze, które są dla Ciebie przyznane, będą przelane na Twoje konto bankowe albo otrzymasz osobiście w kasie MOPR. Jeżeli nie kupiłeś jeszcze przedmiotu i dostałeś dofinansowanie to przychodzisz do MOPR i tam otrzymasz "zaświadczenie o przyznaniu dofinansowania". Potem idziesz do sklepu kupić przedmiot. Sprzedawca da Tobie dwa dokumenty: fakturę i kopię zlecenia z Narodowego Funduszu Zdrowia. Kopia zlecenia z NFZ musi być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez sprzedawcę na każdej stronie. Potem wracasz do Działu Pomocy Osobom Niepełnosprawnym przy ul. Abramowskiego 19 do pok. 4 i dajesz dokumenty od sprzedawcy, a MOPR przeleje pieniądze na konto sklepu.

Czy można napisać odwołanie?


Nie można. Od informacji o przyznaniu albo odmowie dofinansowania ze środków PFRON nie ma odwołania.


Wyciąg z Rejestru Zmian
Zaktualizował(a): Maciej Homis
Ostatnia aktualizacja: 28-11-2016 12:12