Aktywny Samorząd: Złożenie wniosków w formie papierowej
Osoby z niepełnosprawnością, które chcą skorzystać z programu Aktywny Samorząd, ale nie będą w stanie założyć konta w Systemie Obsługi Wsparcia finansowego z PFRON mogą złożyć je w tradycyjnej formie papierowej w siedzibie Działu Pomocy Osobom z Niepełnosprawnością.
Wzory wniosków i załączników można pobrać ze strony internetowej MOPR
lub w siedzibie Działu Pomocy Osobom z Niepełnosprawnością
ul. Abramowskiego 19 Szczecin.
Po wydrukowaniu wnioski wraz z załącznikami należy czytelnie wypełnić.
W związku ze stanem pandemii bardzo prosimy o ustalenie terminu złożenia wniosku wraz z wymaganymi dokumentami pod nr tel. 91 46 46 150 i 91 46 46 151.
Po wykonaniu tej czynności osoba z niepełnosprawnością musi stawić się osobiście w siedzibie Działu.
W związku z wymogiem obsługi wniosków w systemie SOW musimy potwierdzić tożsamość osoby składającej wniosek i ubiegającej się o dofinansowanie.
Pracownik, w obecności osoby wnioskującej, będzie musiał wprowadzić wniosek do systemu przygotowanego przez PFRON.
Zajmie to ok. 60 minut dla każdego wniosku. W związku z tym prosimy o zarezerwowanie dodatkowego czasu na wizytę w urzędzie.
W związku ze stanem pandemii bardzo prosimy o ustalenie terminu złożenia wniosku wraz z wymaganymi dokumentami pod nr tel. 91 46 46 150 i 91 46 46 151.
Wnioskodawcy będą obsługiwani w Dziale w:
- poniedziałki godz. 8.00-15.00
- wtorki, środy i czwartki godz. 10.00- 14.00
- piątki wnioskodawcy nie będą przyjmowani
Osoba, która złoży wniosek w formie papierowej nie uzyska dodatkowych 10 punktów przewidzianych w punktacji Modułu I za złożenie wniosku w formie elektronicznej. Z kolei studenci korzystający ze wsparcia w Module II nie otrzymają dodatkowych środków w kwocie do 800 zł (dotyczy studentów pierwszy raz składających wniosek przez Internet).
Co ważne osoba, która złoży wniosek papierowy będzie musiała na każdym etapie podpisywać osobiście dokumenty - np. podczas zawarcia umowy czy rozliczenia zadania. Korzystający z systemu SOW będą robić to zdalnie, bez konieczności dodatkowej wizyty w Urzędzie.
-
Moduł I - Wnioski papierowe
- Obszar A, Zadanie 1: Dofinansowanie zakupu i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu (dysfunksja ruchu)
- Obszar A, Zadanie 2 i 3: Dofinansowanie lub refundacja kosztów uzyskania prawa jazdy
- Obszar A, Zadanie 4: Dofinansowanie zakupu i montażu oprzyrządownaia do posiadanego samochodu (dysfunkcja słuchu)
- Obszar B, Zadanie 1, 3 i 4: Dofinansowanie zakupu sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania
- Obaszr B, Zadanie 2: Dofinansowanie lub refundacja szkoleń w zakresie nabytego w ramach programu sprzętu elektornicznego i oprogramowania
- Obszar B Zadanie 2: Dofinansowanie lub refundacja szkoleń w zakresie nabytego w ramach programu sprzętu elektornicznego i oprogramowania
- Obszar B zadanie 5 Dofinansowanie lub refundacja utrzymania sprawności technicznej posiadanego sprzętu elektronicznego
- Obszar C Zadanie 1 Dofinansowanie zakupu wózka inwalidzkiego o napędzie elektrzycznym
- Obszar C Zadanie 2 Dofinansowanie lub refundacja utrzymania sprawności technicznej wózka z napędem elektrycznym
- Obszar C Zadanie 3 Dofinansowanie zakupu protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne
- Obszar C Zadanie 4: Dofinansowanie lub refundacja kosztów utrzymania sprawności posiadanej protezy kończyny
- Obszar C Zadanie 5: Dofinansowanie zakupu skutera inwalidzkiego o napędzie elektrycznym lub oprzyrządowania elektrycznego do wózka ręcznego
- Obszar D: Dofinansowanie lub refundacja kosztu pobytu dziecka w żłobku lub przedszkolu
- Moduł II - Papierowe wnioski
Ostatnia aktualizacja: 04-03-2024 11:13